'Tijdens de opleiding werk je in groepen samen aan projecten zoals een designstudio dat zou doen. Wij zijn een soort van hybride groep van creatievelingen, want iedereen heeft een andere achtergrond. Sommigen van ons hebben al een eigen bedrijf of baan. Anderen hebben nog niet zo veel ervaring, maar kunnen hier oefenen met ondernemerschap door tekens weer een andere rol aan te nemen binnen een team. Iedereen ziet de noodzaak en de mogelijkheden van digitale media en in de verdieping die hierin zit.
Als je hier wil beginnen heb je wel echt interesse nodig naar de toekomst van digitale media en je bent nieuwsgierig naar wat je ermee kunt. Je wilt nieuwe mogelijkheden onderzoeken, maar er is zeker ook ruimte voor een kritische blik over de beperkingen of invloeden ervan.
Deze Associate degree is autonomer en minder schools dan je zou verwachten. Je werkt zelfstandig samen met je projectgroep en je krijgt zeker de sfeer mee van de kunstacademie. Je werk sluit vaak aan op een sociaal-maatschappelijke kwestie.'
Tip
'Dit werd ook aan mij verteld, dus bij deze geef ik dit weer door: belangrijk bij een portfolio zijn niet alleen al je goed gelukte eindproducten. Laat ook vooral je werkproces zien, divers werk van school of buitenschoolse projecten. Ook concept- of ideeschetsen, die je nog niet netjes uitgewerkt hebt. Dan weten ze wat er in je hoofd omgaat en wat je nog kunt leren. Zo’n dag kan uit eigen ervaring best wel spannend zijn, maar probeer jezelf te zijn en kijk tijdens het gesprek of jouw verwachting van de studie ook overeenkomt met wat deze studie te bieden heeft. Gouden tip: ‘Wees niet bang om vragen te stellen’.