Betaling regelen
Je betaalt je collegegeld via een doorlopende digitale machtiging aan HKU. Rond half mei ontvang je een mail met het verzoek je betaalgegevens in te voeren via je ‘To do’ lijst in Studielink.
De afgegeven machtiging zal blijven gelden voor toekomstige collegejaren bij HKU. Je kunt je betaalgegevens altijd wijzigen. Een Q&A over het invullen van je betaalgegevens via Studielink kun je hier vinden.
Je inschrijving is pas definitief wanneer je digitale machtiging voor 1 september via Studielink binnen is en je van HKU een bevestiging hebt ontvangen dat je bent ingeschreven. Het collegegeld wordt pas in september afgeschreven.
Heb je geen bankrekening in Nederland of een ander SEPA-land, dan kun je geen digitale machtiging afgeven via Studielink. Kies in Studielink voor 'Betaling op andere wijze'. Je ontvangt dan in Studielink instructies over hoe je het collegegeld aan HKU kunt voldoen.
Ga naar studielink
Niet inschrijven?
Als je afziet van inschrijving voor het komend studiejaar, moet je voor 1 september je verzoek tot inschrijving in Studielink intrekken. Als je al bent ingeschreven, moet je jouw inschrijving in Studielink annuleren.
Reglementen
Alle rechten en plichten rondom het inschrijven zijn vastgelegd in het Inschrijfreglement.
Studentenkaart
Alle studenten aan HKU krijgen een studentenkaart. Deze blijft je hele studie geldig.
Met deze kaart kun je je identificeren en aantonen dat je in de HKU-gebouwen mag zijn en mag deelnemen aan tentamens. Je bent daarom verplicht je studentenkaart bij je te hebben als je op locaties van HKU bent. Ook kun je met je studentenkaart gebruik maken van de printers en kopieerapparaten.
Wees er zuinig op, want de kaart geeft toegang tot de bibliotheken en kan gebruikt worden voor verschillende kortingen.
Bewijs van inschrijving
Nadat HKU je inschrijving heeft verwerkt, krijg je een verklaring van inschrijving en een studentenkaart. De studentenkaart wordt naar je postadres gestuurd. De verklaring van inschrijving is online beschikbaar in jouw account in Osiris Student. Inloggegevens voor je account in Osiris Student heb je via de mail ontvangen of krijg je binnenkort.
Heb je eind september nog geen studentenkaart of verklaring? Neem dan direct contact op met HKU Servicebalie Studentzaken via sz@hku.nl