Het doel hiervan is dat studenten die zich later als professionals op het snijvlak van kunst en management bevinden beter begrijpen wat hun rol is.
Logboek en verdieping
Het onderzoek vindt plaats in verschillende leerjaren van de opleiding Kunst en Economie. Studenten en docenten houden een logboek bij waarin ze reflecteren op nieuwe onderwijs(vormen), ‘art-led’ methoden, zoals wandelen, wonder labs en een fotodagboek. Met een deel van de studenten en docenten zoekt ze de verdieping op.
Verankeren in het curriculum
De inzichten die Esther tijdens haar onderzoek opdoet, wil ze verankeren in de onderwijsdoelen, om daarmee het curriculum te verbeteren. Niet alleen bij HKU maar ook bij andere hogescholen die opleidingen bieden op gebied van kunstmanagement.
Discussie verrijken
In bredere zin wil Esther met haar onderzoek discussies rondom de waarde van kunst en cultuur voor de maatschappij verrijken met begrip en vocabulaire van de betekenis van kunst(ervaringen) voor mensen, en zo de persoonlijke en professionele groei van zowel studenten als docenten bevorderen.
Meaningful Artistic Research
Het onderzoek valt binnen het programma Meaningful Artistic Research, een samenwerking met de Universiteit voor Humanistiek (UvH) die het mogelijk maakt binnen de Graduate School van de UvH te promoveren op artistiek onderzoek.