Smallenbroek gaat in deze podcast het gesprek aan met innovators uit allerlei sectoren, van BUNQ bank tot BNNVARA. Wat inspireert hen? Hoe gaan ze te werk? Op de agenda staan onderwerpen als fast fashion industry en het terugdringen van onze CO2-uitstoot.
Afleveringen
Ondertussen staan vijf afleveringen online:
Aflevering 1: Davey Schreurs / TCS Lead Design ThinkingDavey Schreurs, de Design Thinking Lead van Tata Consultancy Services, vertelt hoe je strategisch innoveert in een IT-omgeving.
Klik hier voor de aflevering
Aflevering 2: Boris van Bennekum / BNNVARA Innovatie Lead
Boris van Bennekum, Innovatie Lead van BNNVARA, legt uit hoe je een media-idee beoordeelt en hoe hij het innovatieproces doorloopt.
Klik hier voor de aflevering
Aflevering 3: Michael Brackpool / BUNQ Head of Product
Michael Brackpool vertelt hoe ze met de BUNQ bank willen bijdragen aan het terugdringen van CO2-uitstoot en hoe zij feedback inwinnen en gebruiken.
Klik hier voor de aflevering
Aflevering 4: Pim Roggeveen & Lorenzo van Galen / founders WEAR
De oprichters van WEAR vertellen hoe hun sociale onderneming is opgezet en hoe zij impact maken op de fast fashion industry en werkloosheid in Rotterdam.
Klik hier voor de aflevering
Aflevering 5: Marieke Gervers / Oprichter & directeur Stichting sQuare
Marieke is alumna van de master Crossover Creativity en een super indrukwekkende innovator in het onderwijs. Een ontzettend complex veld om in te innoveren, maar Marieke laat zien dat het mogelijk is!
Klik hier voor de aflevering
Over Robin Smallenbroek
Robin Smallenbroek studeerde Kunst & Economie aan HKU waarna hij de Master Crossover Creativity heeft afgerond. Met zijn podcast wil hij de manieren waarop innovatie tot stand komt duidelijker op de kaart zetten.
Smallenbroek: ‘Design Thinking is in veel gevallen een sterke basis, maar vraagt ook doorontwikkeling en contextafhankelijke aanpassingen. Effectieve manieren van werken die we echt nodig hebben om de grote maatschappelijke uitdagingen van onze tijd aan te pakken. Denk aan klimaatverandering of het effect van de grote technologische ontwikkelingen. Een podcast leek mij een effectieve en super haalbare manier om best practices tussen innovators uit te wisselen en met een breder publiek te delen. Ook is het voor mij zelf ook heel inspirerend om deze innovators te spreken.’