Wanneer volgde je de Master of Education in Arts?
Bijna tien jaar geleden, van 2008 tot 2010. De studie bestond toen niet heel lang, ik maakte onderdeel uit van de tweede lichting.
Waarom koos je voor deze master?
Na mijn studie Culturele Maatschappelijk Vorming in 2003 afgerond te hebben ben ik bij Scholen in de Kunst begonnen als Projectmedewerker Kunsteducatie en hield ik mij bezig met de organisatie van multidisciplinaire cursussen voor kinderen en jongeren en ontwikkelde ik educatieve muziek- en kunstprojecten voor het primair- en voortgezet onderwijs. In deze periode heb ik kennis mogen maken met alle facetten van een kunsteducatieve organisatie in een creatieve, drukke en veranderende omgeving. Al snel groeide ik door in een meer coördinerende en leidinggevende functie en werd ik verantwoordelijk voor o.a. de Amersfoortse Popschool en alle zaken rondom digitalisering. Deze nieuwe functie vroeg andere vaardigheden en competenties en die wilde ik ontwikkelen en versterken door het volgen van een HBO-master.
De Master of Education in Arts aan HKU bood me een inhoudelijke uitdaging die ik op dat moment nodig had in mijn carriere. Wat mij erg aansprak is de interdisciplinaire opzet van de studie waarbij de rol van ondernemer, docent en kunstenaar in een mooie driehoeksverhouding samenkomen. Toen ik de master volgde was deze gelinkt met de opleiding Gamedesign in Hilversum: je kreeg les van docenten Gamedesign, je maakte gebruik van elkaars talenten en je zocht samen de grenzen op. Deze multidisciplinariteit inspireert me tot op heden nog steeds. Ik probeer bijvoorbeeld vakdoorbrekend te zijn door multidisciplinair te werken, in het (kunst)onderwijs gebeurt dit nog te weinig.