Waarom wilde je een Master Kunsteducatie halen?
'In 2011 woedde het debat over kunst als linkse hobby. Ik wilde onderzoeken hoe educatie de beeldende kunst kon ondersteunen om dit te ontkrachten. Educatie leek mij hét middel om inzicht in het belang van kunst te vergroten.'Wat was het opvallendste de afgelopen twee jaar?
'De grote input aan kennis van deze opleiding. Vanuit de vakken en vanuit mijn medestudenten. Het interdisciplinaire aspect werkt heel erg goed.'
Hoe beviel het om te werken vanuit je eigen leervragen en om projectmatig te werken?
'Ik koos deze master vanwege het projectonderwijs. Kennis wordt direct ingezet in de praktijk en hier komen nieuwe inzichten en kennis uit voort.'
Hoe gaan jouw nieuwe inzichten nu terug het werkveld in?
Ik ga mijn nieuwe kennis verweven in zowel mijn kunstenaarschap als mijn docentschap. En vooral ga ik nu het museumspel dat ik heb ontwikkeld vermarkten.
Kun je nu beter lesgeven?
Ja, zeker. Ik heb vooral veel meer bagage en middelen nu. Zo ben ik gegrepen door de kennismaking met ludodidactiek, hier geloof ik nu heilig in.