Humaan en creatief
Volgens Nannet is het essentieel om jezelf goed in te leven in de situatie waarin studenten zich nu begeven. ‘Dat begint bij goed luisteren en aan de student vragen: “Hoe voel je je?” En daarnaast is er de pragmatisch kant: studieleiders, tutoren, docenten en HKU zijn continu met elkaar en met andere instellingen in gesprek. Wat me opvalt is dat er twee uitgangspunten bij HKU steeds voorop staan en onze houding bepalen: humaan en creatief.’
Bij Fashion Design is Instagram een middel om qua communicatie meteen een duidelijk plaatje te hebben. Nannet: ‘Studenten zien bij elkaar hoe het eruit ziet om thuis oplossingen te creëren. De beelden die jouw thuisplek voor iedereen zichtbaar maakt, zet Stephanie op Instagram. Ik vind het mooi hoe zo’n middel om zichtbaar te blijven bij HKU ontstaat. Het zegt ook veel over de manier waarop studenten zich hier ontwikkelen en waarin zij serieus genomen worden. Mijn houvast is de term Faces & Voices: je persoonlijkheid mag in alle facetten zichtbaar zijn.