Wat zijn de dingen van de master waar je nog profijt van hebt in je dagelijkse beroepspraktijk?
'Ten eerste heb ik aan de master een leuke opdracht overgehouden. Door mijn eindonderzoek in opdracht uit te voeren ben ik nu medeschrijver van een muziekmethode. Dit was me zonder de master waarschijnlijk niet op die manier gelukt.
Daarnaast maak ik tijdens mijn lessen veel gebruik van spelprincipes, iets waar ik tijdens het vak Nieuwe Geletterdheid mee in aanraking ben gekomen. Door leerlingen uit te dagen en mee te nemen in een spel als werkvorm merk ik grotere betrokkenheid en motivatie bij de leerlingen.
Tot slot ben ik me door het vak communicatie veel bewuster geworden van de processen die gaande zijn in een groep. Hier heb ik veel profijt van als ik merk dat de dynamiek in een groep niet zo soepel is. Ik ben me bewust van de rol die ik als groepsleider kan spelen om de groep te sturen en welke vragen ik hierbij kan stellen. Dit helpt de groepen waarin ik werk bijvoorbeeld om beter en constructief samen te werken.'
Waarom zou je professionals aanraden om voor de HKU Master Kunsteducatie te kiezen?
'Het kiezen van een juiste master is iets wat ieder voor zich moet doen. Daarom vind ik het ook lastig om iemand iets aan te raden. Wat ik wel kan zeggen is dat deze opleiding erg goed past als je een gerichte vraag hebt. Als je met een duidelijk doel de opleiding binnen stapt is er veel ruimte en ondersteuning om dit doel te verwezenlijken. Hierbij zijn werkervaring en een duidelijk beeld van het werkveld wel een vereiste denk ik.'