"Ik werk nu vier jaar als docent trendonderzoek bij de bachelor International Lifestyle Studies. Van mijn werkgever Fontys kreeg ik de kans om een master te gaan volgen. Bij de HKU, waar ik eerder de Bachelor of Design in Fashion Communication heb gedaan, stuitte ik op de master Crossover Creativity. Daarbij draait het om het ontwerpen van nieuwe toepassingen. Je krijgt de methodieken aangereikt die je kunt toepassen om de wereld een beetje mooier te maken, vanuit jouw eigen fascinatie."
Spiegel voorgehouden
"Bij het begin van de master wordt je een spiegel voorgehouden. Wie ben ik? Wat wil ik? Wat zijn mijn overtuigingen? Mijn fascinaties? Ik ben nieuwsgierig. En als trendonderzoeker ben ik continu op zoek naar nieuwe producten en diensten die iets veranderen voor de consument en de samenleving. Maar ik wil ook zélf vernieuwing brengen. Ik wil ontwerpen creëren die aansluiten bij de alsmaar veranderende tijdgeest. En ik denk dat ik dat aan het doen ben. Bijvoorbeeld met een van mijn ontwerpen: de emoji-leesplank."