DigiQubes

Brian Mitchell

Brian Mitchell gaat in zijn project DigiQubes op zoek naar nieuwe manieren om digitaal 3D te tekenen.

Het werk

De technologie van tegenwoordig gaat zo snel, dat het soms moeilijk bij te houden is. Hierdoor wordt de kloof tussen digibeten en digirati met de dag groter. Dit is een breed begrip. Daarom richt Brian zich op de ontwerpkant van de digitale wereld. Hij ontdekte dat het veel tijd vergt om een 3D tekenprogramma te begrijpen, laat staan er goed in te worden.

Brian probeerde een brug te slaan tussen de wereld van de digibeten en de digirati. Hij ontwierp en produceerde een product, waarbij de gebruiker zonder enige kennis van computers en 3D tekenprogramma toch digitaal kan tekenen. De gebruiker kan door middel van bouwstenen (“pixels”) een gewenst beeld creëren, wat interactief correspondeert met een digitaal 3D beeld op een computer of tv-scherm. Zo kan de gebruiker eenvoudig een 2D of 3D beeld maken en deze opslaan.

De maker

Brian Mitchell

Product Design

Instagram
LinkedIn
https://www.brianmitch.com/

Een van zijn grootste ambities is om een product te ontwikkelen dat onmisbaar is in het dagelijks leven van ieder mens. Iets wat het leven een beetje makkelijker zou maken. Brian Mitchell wil het ultieme gat in de markt vinden. Producten uitvinden, vernieuwen en verbeteren is iets wat hij al sinds zijn kindertijd doet. Over vijf jaar hoopt hij producten te ontwerpen, het proces te beheersen en het project van begin tot eind te leiden. Het maakt niet echt uit of dat in een bedrijf is, of als zelfstandige ondernemer. Als hij er maar voldoening uit haalt.
Brian denkt in oplossingen. Dat is hoe zijn gedachten werken. Hij wil weten hoe de dingen werken en wil ervan leren. Op deze manier kan hij zijn kennis combineren met zijn creativiteit. Dat zal leiden tot nieuwe uitvindingen.

Hij ziet zichzelf graag als uitvinder en ontwerper. Ook al haalt hij veel energie uit productontwerp, het is zijn droom om een product ‘dat nog niet bestaat’ op de markt te brengen.